[HOE] Lost Colony Companion [pierwsze wrazenie Barmana]

Hajli ho,

 LCC  dodatek  tylko  w wersji cyfrowej, pierwszy i ostatni do Lost Colony (poki
 co, ale sadzac z klapy LC, PEG poprzestanie na reedycji i pomopowaniu co sie da
 z  Deadlands:  Martwych  Ziem). 90 stron, kolor, zachowane w formie poprzednich
 dodatkow   (podlewski,   calostronicowe   rysunki  przed  rozdzialami,  typowe
 oznaczenia i podzial na czesci dla Szeryfa etc. Niestety pozostawienie w formie
 cyfrowej  odbilo  sie na jakosci edycji, nikt nie zadal sobie trudu, zeby tekst
 sprawdzic  i  szwankuje  lamanie,  czy literowki. No ale za taka cene nie mozna
 wymagac jakosci...

 ale   tylko   formalnej!  Merytorycznie  dodatek  wychodzi  calkiem,  calkiem.
 Przynajmniej  na  pierwszy  rzut  oka.  Raz, uzupelnia to, czego brakowalo mi w
 podstwce LC. Ci, ktorzy mieli okazje poznac moje krytyczne (przy opinii Ramela)
 spojrzenie  na  LC  wiedza,  ze  raczej  nie  palam  miloscia do tego settingu.
 Tymczasem  LC  Companion  drapie mnie za uchem i szepcze: "Sprobuj jeszcze raz,
 moze  tym  razem  przygoda  bedzie  super!"  Nie  dalem  sie  jeszcze przekonac
 podszeptom,  ale  moje  trybiki  z  Hellstrome Insudstries zaczynaja grac znana
 melodie.

 LCC  to  dodatek,  ktory  mozna  zaszufladkowac  jako  guidebook. Jak dodatki o
 miastach  do  WFRP,  albo przewodniki do ZC. Wszystko to wypchane odpowiedziami
 dla  Szeryfow, ktorzy chcieliby raz na zawsze zakonczyc sage - na wozie lub pod
 wozem.  Dodatek opisuje wszelkie strony konfliktu, ich motywacje, slabe i mocne
 strony.  Nie  jest to kampania w normalnym tego slowa znaczeniu - nie bedziecie
 mieli  napisane  kiedy  wykonac jaki test i jak fabula potoczy sie po wykonaniu
 zadania  przez bohaterow. Nie, to dodatek dojrzaly, w ktorym mamy przedstawiona
 sytuacje  polityczna  (przy  okazji,  Vanessa  Hellstromme nabrala rumiencow, z
 pewnoscia ustawie ja w centrum wydarzen najblizszej kampanii).

 Jednym  slowem,  o  ile  Wasted  West  do  HoE uwazam za dodatek wazny, ale nie
 wymagany, to Lost Colony bez LCC jest jak cialo bez duszy.

              [cierzy]: Barman
        Gildia Horroru: [http://www.horror.gildia.com]
Cthulhu Made in Poland: [http://www.cthulhumadeinpoland.prv.pl]